اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

جابجایی ۱۸۴ میلیون و ۸۱۲ هزار مسافر توسط اتوبوسرانی در ۷ ماهه نخست سال جاری

  • کد خبر: ۱۱۷۶۹
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
جابجایی ۱۸۴ میلیون و ۸۱۲ هزار مسافر توسط اتوبوسرانی در ۷ ماهه نخست سال جاری
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در بازدید کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ از سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: ۱۸۴ میلیون و ۸۱۲ هزار مسافر توسط ناوگان این سازمان در هفت ماهه نخست سال جاری در مشهد جابه‌جا شده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز،سید مهدی حسینی پویا گفت: روزانه ۹۰۰ هزار سفر از ۶ میلیون سفر درون شهری شده در شهر مشهد یعنی معادل ۱۷ درصد، سهم سازمان اتوبوسرانی است.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی ۸.۴ سال است، ۵۵/۵ درصد از خدمات این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده و سایر خدمات توسط ناوگان تحت مدیریت سازمان به شهروندان و زائران انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار داشت: از کل ۳۳۱۲ ایستگاه اتوبوس موجود در شهر مشهد، ۱۳۲۸ ایستگاه مسقف و ۱۹۸۴ ایستگاه بدون سقف در شهر مشهد وجود دارد

حسینی پویا یکی از درخواست‌های پرتکرار شهروندان در تماس با مرکز ۱۳۷را نصب سایبان و نیمکت برای این ایستگاه‌ها دانست و گفت: باید این نکته را یادآور شد که بسیاری از این ایستگاه‌ها، براساس استاندارد، امکان نصب سایبان شیشه‌ای ندارد.

وی گفت: در سال ۹۷ بالغ بر ۳۴۲ میلیون و ۴۵۶ هزار مسافر با میانگین روزانه ۸۸۲ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی جابجا شده است و همچنین ۱۸۴ میلیون و ۸۱۲ هزار مسافر در هفت ماهه اول سال ۹۸ با میانگین روزانه ۸۵۵ هزار نفر جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و این کاهش دلایل مختلفی از جمله فراگیر شدن استفاده شهروندان از تاکسی‌های اینترنتی داشته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: درحال حاضر ۲۶۳۴ فروشگاه، ۴۱ باجه و ۱۶۵ دستگاه خودکار شارژ من کارت در مشهد برای شارژ من کارت فعال است. همچنین۱۵۰ تابلو سیستم اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در ایستگاه‌های مختلف نصب شده است که به علت تحریم‌ها، امکان نصب دستگاه‌های جدید وجود ندارد.
حسینی پویا گفت: با اجرای خط ۳ بی آر تی انتظار داریم تعداد مسافر این خط از ۸۰ هزار نفر در روز به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافته و تبدیل پر مسافرترین خط حمل و نقل عمومی مشهد شود که درحال حاضر با ۱۱۰ هزار نفر، این رکورد در اختیار خط یک بی آر تی است.
وی با اشاره به اینکه در نقشه همراه مشهد، امکان مسیریابی با اتوبوس، مشاهده ایستگاه‌ها در نقاط مختلف سطح شهر، ایستگاه‌های نزدیک به محل حضور شما، خطور عبوری از هر ایستگاه و .. وجود دارد، در پاسخ به سوالات کارشناسان مرکز ۱۳۷ اذعان داشت: اتفاقاتی در طی روز، معمولا خطوط مختلف را درگیر کرده و در زمان سرویس دهی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند، لازم است شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی، پروژه‌های خود را به اتوبوسرانی اعلام کنند تا برای ترافیک حاصل و مشکلات ایجاد برای ایستگاه‌ها بتوانیم برنامه ریزی کنیم و شاهد ایجاد مشکل برای شهروندان نباشیم.
حسینی پویا همچنین افزود: کارانه‌های پرسنل سازمان براساس جداول مصوب شهرداری در این خصوص بوده و پرداخت می‌شود، لذا همه پرسنل دریافتی برابر ندارند و دریافتی‌ها براساس امتیاز است.
وی با بیان این مطلب که متوسط فاصله ایستگاه‌های اتوبوس، ۴۰۰ متر است، خاطرنشان ساخت: با معرفی سازمان بهزیستی، افراد تا ۶۰ تراکنش در ماه به صورت رایگان می‌توانند سوار اتوبوس شوند.
لازم به ذکر است در این بازدید که با حضور مدیر عامل و برخی از مدیران سازمان اتوبوسرانی برگزار شد، مسئولان واحد‌ها و کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد علاوه بر پرسش و پاسخ، از مرکز مانیتورینگ سازمان اتوبوسرانی نیز بازدید کردند.

لازم به ذکر است محمدرضا کلائی، شهردار مشهد امروز شنبه ۲۳ آذرماه سال جاری، با صدور حکمی‌ سعید حسینقلی‌زاده مقدم را به سمت مدیرعامل و عضو هیأت مدیره سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد منصوب کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->